Kampen geeft invulling aan ambities digitale dienstverlening

Ingezonden
De dienstverlening aan inwoners en ondernemers staat bij de gemeente Kampen centraal. Informatie speelt daarbij een belangrijke rol. Het college van burgemeester en wethouders heeft daarom nieuw informatiebeleid vastgesteld. Het nieuwe informatiebeleid geeft de richting aan voor de dienstverlening en informatievoorziening van de gemeente Kampen.

Voor de gemeente Kampen is digitalisering een belangrijk speerpunt. In het coalitieprogramma ‘Nieuwe energie’ is hier veel aandacht voor. De gemeente wil daarbij optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden en kansen van nieuwe technologie. Het doel is om inwoners, ondernemers en medewerkers zo goed mogelijk te ondersteunen.

Geert Meijering (wethouder dienstverlening): “We breiden onze digitale dienstverlening geleidelijk verder uit. Het is belangrijk om dit goed te organiseren, zodat bijvoorbeeld beveiliging en privacy zijn gegarandeerd. Wat blijft is dat klanten zelf kunnen bepalen hoe ze contact opnemen met de gemeente. Dat kan eenvoudig digitaal met alle voordelen die dit met zich meebrengt, maar het blijft natuurlijk ook mogelijk om naar het stadhuis te komen.”

Met het toepassen van technologie en het slim gebruiken van gegevens maakt de gemeente haar dienstverlening beter, makkelijker en sneller. Een aanvraag kan vanuit huis, inclusief de betaling, gegevens zijn al ingevuld en online is de voortgang bij te houden. Bij grote webwinkels vinden we dat heel normaal en dat wordt het ook voor de gemeente.

Technologische ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op. Ook verandering van wetgeving vraagt steeds opnieuw om keuzes en het stellen van de juiste prioriteiten. De gemeente bepaalt daarom per jaar welke ontwikkelingen de meeste aandacht nodig hebben. Het digitale aanbod van producten en diensten wordt zo steeds verder uitgebreid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *